Alla inlägg under september 2009

Av Anna Kasljevic - 29 september 2009 20:04

   


Tjena snygging!, jag går i Samhäll ;)

 

hahaha, det var en av de roliga som hände på spexet i skolan idag... haha.. några roliga skämt här o där men lite bättre kan ni!


Ja ni, i söndags blev vi seriesegrare.. fast vi har ju en match kvar faktiskt :P , där spelar resultatet ingen roll för oss men vi kör på. I går var dagen ganska seg kände jag...men det positiva var att v i slutade 2 istället för halv 4,  alltid ett plus! På kvällen hade jag träning JÄTTESLAPPT! (5 tränade o 5? drack varm choklad) haha


Idag var det jobbigt att vakna, somnade halv 2 elr så.. o vaknade 06.15 så seg morgon... Skolan idag var ganska slapp .. började 8, hade MG, klockan 10 hade vi engelska och 11-11.30 hade vi franska..  vi fick gå tidigare pga Spexet... inte många lärare som låter oss göra det.. men vi har en bra franskalärarinna!


Vi hade ingen samhällslektion idag pga missförstånd av läraren.. vilket gjorde att vi slutade halv 2 kanske?... hahahaha Palavria kom inte på morgonen idag.. men hon kände att hon inte orkade missa samhäll vilket skulle va hennes ENDA lektion idag... o så hade vi inte ens det HAHAHAH! vad kom hon för... ingeT! :P


Idag har ja tatt de lugnt hemma, sovit lite, umgåtts  m.m


tills imorrn har vi svenskaläxa(skriva nått om kärlek) och sedan F-ekonomi(uppgifter)  klar med allt


hörs imorrn elr nått, pusssss!

Av Anna Kasljevic - 27 september 2009 22:28

                    



HEY PÅ ER!

 

Nu har vi vunnit matchen som avgjorde allt!,  vi vinner serien 2009!

 

Så jävla grymma är vi, kungen själv(emelie) gör hattrick idag!

 

 

 

Bra tjejer!! så jävla glad är jag!   vi förtjänat!

 

CHECKA IN BILDERNA!

 

Tack för en underbar säsong med glädje,skratt,ilska,tårar, hårfixering och mycket mera! <3

 

 

Av Anna Kasljevic - 26 september 2009 13:45

     


Me says hallooo tooooooooo you :D


allt väl?  .. med mig är allt gött faktiskt... mår bra.. har nån skön känsla inom mig :) .  Det va ett tag sen ju!

Jag vakna vid 12 kanske? då Freja min kära vän(har en länk där nere, kolla in hennes blogg ) körde bil... stolt över henne är jag! ,  hon skulle köra nånstans och hon klarar inte själva starten efter trafikljus så hon får motorstopp ett par gånge HAHAHAHA! :D  så hon får damp.. och inte nog med det.. en gammal kärring satt nästan fastklistrad i röven på deras bil så freja fick ju mer panik... o kärringen blev ju sur oxå..  Fan vad jag hatar folk som blir sura.. ni ser väl för i helvete att det står ÖVNINGSKÖR!??  i har oxå suttit i samma sits så fuck off säger jag!


iaf hoppas du mår bra nu frejisen :) haha


Dagen kommer nog gå ut på att vila hemma.. KAAAANSKE ut o springa.. men knappast fan.. ska spela match imorn igen mot mantorp.. o ja e typ sjuk oxå.. min hals dödar... mamma o pappa ska på nån fest ikväll så det blir skönt o sitta ensam hemma o ta de lugnt!


Nu sitter ja här o chattar me lollo oxå lite :D ... förövrig är ju allt bra som ja nämnde tidigare


men har ni några synpunkter elr åsikter om nått så skriv gärna :)


ha det bra  o ta de lugnt på en lördag ;)

FST

Av Anna Kasljevic - 25 september 2009 23:02

Lollo ja vill att du ska veta att ja uppskattar din ärlighet och ditt stöd, därför får du din egna lilla plats på min blogg :)

 

Bra saker med dig: Så jävla skön, rolig, FÖRSTÅENDE(mkt viktigt) och så snäll, Hur länge känner jag dig? .. 8-10 år.. exakt vet jag inte.. men det är inte det viktigaste nu, utan jag är glad över att fått lära känna dig... visst har vi bråkat o hatat... men alltid vetat att det löser sig :D

Så eto.. hvala ti för allt! för att du finns, lyssnar o förstår... och jag hoppas du vet att jag är här whenever u need(tveka aldrig) . Att ta men oxå att Ge är viktigt förstår ni!  

 

ILY <3

 

F.S.T.I.R.L !

Kasljevicke(L)   

Av Anna Kasljevic - 25 september 2009 20:14

        


Hej babes!


Min dag har vart lite sisådär.. gick hem från skolan idag.. hade ont i halsen och huvudvärken gjorde inget bättre. Men ja vilade ut mig, drack lite te o så.. sen var det dags för match vid 17.00 Lsw mötte vi.. måste säga tack för en bra match.. till alla asså.. både alla i maif(L) och även Lsw:arna... bra jobbat..


Vi vann, vilket var positivt.. men spelet var dock inte så bra.. inte den maif vi brukar va.. men det är inte lätt att möta lsw.. man blir lite nervös.. känner folket o så :)


BRA MEMME(som gjorde målet)... vi hade flera chanser.. varav 5 skott av mig.. 2 som var vassa.. och 2 hörnor som höll på att gå in i mål... sen jonnas ribbskott.. o hannas chanser... iaf alla gjorde en bra (godkänd) insats.. måste berömma backlinjen extra mkt idag.. ni är värda guld där bak så som ni kämpar!

Fast ja måste erkänna att denna vinst inte kändes så bra som ja trodde att den skulle.. ja vet faktiskt inte vrf.. men det var extrta kul o möta ishoue.. eftersom vi spelade tsm förra året o nu mot varandra :)


Förövrigt har ja de bra.. lite ont överallt.. sitter här efter en skön dusch o chattar me älskade Lollo(L)


ni får ha det bra, så rapporterar ja mer om matchen på söndag, både före o efter:)


puss&kram!



( Min nya favvosångerska ( Shy'm , från frankrike... ja fattar de mesta o låtarna är bra)

Av Anna Kasljevic - 23 september 2009 21:01

  

(haha!  Kikki, Ana o emma,  minns ni ? :D )


Hej!


idag är det torsdag va? haha jag hänger fan inte med längre.. hjälp mig nu asså!


Idag vakna ja kvart i 9 typ.. skulle upp till offerby med palavria.... haha katastrof!.. först kmr vi lite vilse.. svänger in mot karlsby istället för  fallstugorna elr OK motala.... och vi fortsätter rakt bara... palavria ba.., det går ju o korsa vägen till andra sidan.. så åker vi bara tbax.. ja ba idiot ..ser du bilarna som kör i 110?  hahaha!


Vi lyckades komma rätt i TID nice!..  sen fick vi kartor, lapp o kompass.. ja sprang lite före palavria.. men inte sj.. va tror ni om mig.. ni vet att världen e sjuk idag.. så man springer fan inte sj i en skog!


Jag tyckte vi hade såååå kul.. men palavria hade ont överallt.. ja hade det oxå iof men inte så illa som henne.. jag trampa i vatten, ramla och slog i armbågen, ramla utan att stå emot (jag kunde stoppa fallet men ja hade ingen kraft, så ja ba la mig som en klump på marken) HAHA!   men vi kom inte så värst vilse?  lite i början där.. då några töntar inte ville säga vart kontrollen fanns! hoppas ni fick alla fel elr tappade papprena!


Det tog ca 2,5h tror ja.. om inte mer HAHAHA! vi är bra kartläsare ja lovar, det är bara det att palavria måste stanna varje 10 meter o gå . Men men skitkul iaf.. mkt skratt o babbel


Men juste fan.. man fick ju inte springa 2 o 2 ni vet... men vi gjorde de iaf.. de flesta gjorde nog det.. men sen på slutet ville ja ta kontroll 16 oxå.. plavria sket i den och lämnade in sin lapp.. ja kom 2 min senare.. o ser att ja har HENNES pappero hon lämnade in mitt.. så hon fick alla i prickade men inte jag..  jag tror vi kom på en bra förklaring? haha shit the same


Sen stack vi hem.. palavria skulle till lkpg för att klippa o färga håret.. jag duschade, åt o la mig o sov en stund.. vaknade 5.. tränade fotboll 6.. skitkul träning ja lovar.. bästa laget<3... våra skott är så jävla bra haha..  HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA! kom på en sak nu .,.. på slutet av träningen skulle vi jogga lugnt ett varv runt plan..och det låter ju inte ganska jobbigt, elr hur?. men det va den JOBBIGASTE rundan ja nånsin sprungit.. för att Burger snakkade om att hon alltid va bra på straffar i zeros.. ja ba juste... då man vann en dricka om man satte si o så många.. hon ba nee.. ja sköt ju flest i mål bablablabla.. sen hör ja ingetmer.. vet ni vad som hände?  HAHAHA Karro den jäveln hade hakat burger på benet så hon ramla... ja ba  Burger? haha o vänder mig om.. tror ni inte hon ligger där i vägen för alla som springer.  ja garva SÅ MKT att jag inte orkade springa sista 30 metrarna!  haha grym burger!   roligaste träningen asså! ( nånting roligt hände eftersom emelie garva när vi gjorde situps.. måste vart burger som sa nått... emelie berätta för mig!!)


Match på fredag.. peppa säger jag bara!! nu gäller bara vinst!!!

ni får ha de bra! , puss på nosarna(L)     


  


(här har ni några av mina favvolåtar)


Av Anna Kasljevic - 22 september 2009 20:28

anna, vita glasögon

 

Du som föddes senast 1990talet:
Minns du...


- Tidiga morgonar på helgerna för att titta på Sailormoon och Totally Spies
- När Nikelodeon var på hela dagarna
- Att det var läskigt spännande när Madicken hoppade med paraply
- Pokemon och Digimon
- När man spelade kulor på skolgården varje rast
- När Britney Spears och Spice Girls var det enda folk lyssnade på
- När man fick "Hitz for kidz" i julklapp
- När man tog med sig freestylen och en trave CDskivor istället för iPoden
- När Pippis pappa var fångad av pirater
- När Timon och Pumba bara var med i Lejonkungen och inte hade ett eget program.
- Och alla fajter om bästa delarna
- När Tamagutchi var allas bästa vän
- "I'm a tamagutchi, and I can make you happy..."
- "I'm a barbie girl, in a barbie world, I'm made of plastic, it's fantastic"
- "Sola å bada, tio pina colada. På sommar'n är livet som bäst"
- "Mål mål mål, mera mål, å mål, det kommer det att bli"
- "Boom boom boom boom, I want you in my room"
- "Mama mia, here I go again" alla låtarnas melodi utantill
- Tiden innan Harry Potter
- När du såg din första Harry Potter bok och tänkte att den kommer jag aldrig orka läsa.
- När Lattjo Lajban var veckans höjdpunkt
- Att "Mojje och Mimmi" förut var "Nicke och Nilla"
- Första gången det hölls melodifestivalen för barn, MGP Junior och Sofie sjöng om "Superduperkillen"
- Du kommer ihåg melodin till "Superduperkillen" och delar av texten (Han är min superduperkille, bara min. Han är den som jag gillar bäst)
- Att du växte upp i tron på att Madicken, Emil, Lotta, Pippi och Alla barna i bullerbyn m.fl fanns på riktigt.
- När det var jojo-period och alla övade in tricks
- När inte Disneychannel fanns, eller iallafall inte var upptäckt
- Creep School, Aahh! Riktiga monster!,
- Arthur med Signaturmelodin "hej, hej, vilken underbar dag det är, om man kan vara den man är, och alltid leva tillsammans, vi säger hej, hej..."
- När du läste "Så funkar det" i skolbiblioteket
- När Piggelinglassen kostade 6 kr
- Och Sandwichen 10 kr?
- Och framför allt, minns du när det blev år 2000 och alla vuxna sa att du hade tur som fick uppleva det, men du tyckte att det kändes precis likadant som när det blev 1999?


Kommer du ihåg allt det? Saknar du det?  

 

Här kommer lite äldre låtar (sista videon= best of 90's )

Av Anna Kasljevic - 21 september 2009 21:11

ibraa


Yo hoe!


Här är vi igen.. en måndag. Vi kom hem igår.. jag körde.. gick skitbra.. körde i 150 men det kändes inte när man väl körde länge.. mamma ba.. anna , de  nemoras toliko.. polako.. hahahahah!  kändes nice o bara köra om.. t.o.m fina sportbilar. o vi har ju en kombi. så de såg ju ganska roligt ut..


När vi kom hem tog mamma o pappa en kopp kaffe.. sen stack dom till syrran.. hennes man firar ju bajram nu.. så sretan bajram till alla som firar de!


jag pluggade lite historia, då menar ja väldigt lite.. men som tur va gick de bra... o ekonomiprovet gick bra.. men så får man reda på att de bara va ett G prov.. bajs hahaha!! jag som fick ganska bra


Mina favvoämnen JUST NU är .. matten(för ja fattar äntligen) psykologi (snakkar om intressanta grejjer.. människor i olika roller.. lydnadsexperiment osv.. skitkul) o  vad mer? hmmm ... F-ekonomi är helt okej.. speciellt när man förstår


idag kom ja hem astrött som alltid.. åt, la mig, somna, vaknade och stack till träning där vi hade KUL som vanligt... nu är vi pepp på att vinna 3 matcherna vi har kvar.. 2 av 3 måste vi vinna för att vinna serien i år :) . Vi har match på fredan 17.00 mot lsw på mossen.. blir nog en intressant match!


de va allt för idag.. ja bloggar när ja orkar o hinner :)  nått ni funderar över.. skriv bara :)

puss!  

Presentation


Life’s a game and it's not fair.
I break the rules but I don’t care.

So I keep doing my own thing.
walking tall against the rain.

victory’s within the mile,
almost there don’t give up now.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards